Өлгий, живхнээс арай гэж салах гэж байгаа хүүхэд хөдөлгөөнд орж эхлэх нь эцэг эхийн хариуцлагыг багасгах бус улам нэмэгдүүлэх нь бий.
18 сар
Дэнжигнэн гүйж, түшлэгтэй сандал руу авирахыг оролдсон. Гараасаа хөтлүүлэн шатаар гарч чадна. Шүүгээ, шургуулгаа онгичих чадвартай болно. 10 орчим үгийн нөөцтэй болж, юмыг таньж нэрлэнэ. Хоолоо өөрөө муухан идэж чадна. Эдгээр нь түүний аливаа юмны арга эвийг олохыг хичээж буй анхны оролдлогууд юм.
2 нас
Чөлөөтэй гүйж, шатаар гарах, буух, бөмбөг өшиглөх, сандал руу авирах зэрэг чадвартай болно. Ярихдаа 3-5 үгтэй өгүүлбэр хэрэглэж, би чи тэр гэсэн ойлголттой болно. Хамар, ам зэрэг эрхтнүүдээ таньж үзүүлнэ. Үлгэр сонсох дуртай бөгөөд гэнэтийн дуу чимээнээс аймтгай байдаг. Ярих нь ихсэх боловч зарим үгийн төгсгөлийг гүйцэд хэлж чадахгүй.
З нас
Шатаар чөлөөтэй гарч буун, гурван дугуй унаж чадна. Нэрээ болон насаа мэдэхээс гадна 10 хүртэл тоолох, товчоо тайлах чадвартай болно. Дуу дуулах, асуулт асуух, мөн найзуудтайгаа тоглоно. Өөрийн юмаа харамлах, элдэв ааш гаргах нь нэмэгдэнэ. Амьтан болон харанхуйгаас аймтгай байдаг. Цаас хайчлах, хүний дүрсийг толгой бие нь ялгагдахаар зурах, бас шүдээ угаах зэрэг чадварыг эзэмшиж байдаг. Мөн өөрийгөө арчлах мэдрэмж нь хөгжсөн байна.
5нас
Гурвалжин дүрс зурах, эд зүйлийн хүнд хөнгөнийг ялгах, мөнгийг таних чадвартай байдаг. Дөрвөн өнгө мэдэх ба үгсийн утгыг асуух, мэддэг хэд гурван үсгээ бичиж чадна. Олуулаа айл гэр болж тоглох, мөн өөрт нь хариуцлага хүлээлгэхэд дуртай байдаг. Сургуулийн тухай ойлголттой болж, ярихдаа үгсийн дараалал нь цэгцэрч эхэлнэ. Өөрөө хувцсаа өмсөж, тайлж чадна.
Тав хүртэлх насны хүүхдийн хөгжлийн үе шатыг хамгийн чухал ач холбогдолтой гэж судлаачид үздэг. Та энэ үед хүүхэдтэйгээ уйгагүй хөдөлмөрлөж, танин мэдэхүйн явцыг залхууралгүй тайлбарлаж, зааж өгч чадвал хүүхэддээ үнэгүй, томоохон хөрөнгө оруулалт оруулсан гэсэн үг.
No comments:
Post a Comment